صعود زمستانی کل خط الراس اشترانکوه

خرید بک لینک

تکرار گزارش سال1394 با توجه به اهمیت این صعود بزرگ

(هم اینک اقای امیرپاینده بهمراه اقایان محمدحسینی ونیما اسکندر ویک نفر دیگر در حال پیمایش خط الراس دماوند به آزادکوه هستند که تا این لحظه بیش از نیمی از مسیررابا موفقیت طی کرده ان.این برنامه بسیار سنگین است.وبرایشان آرزوی سلامتی وموفقیت مینمائیم انها کوهنوردان بسیار کارکرده وجسور هستند.)

پیمایش زمستانی کل خط الراس اشترانکوه

پیمایش زمستانی کل خط الراس اشترانکوه

گزارش مختصر پیمایش زمستانی کل خط الراس اشترانکوه این پیمایش توسط کوهنوردان همدان آقایان امیر پاینده. محسن طهمورثی وسعید دینی بطور مستقل وبدون هیچ اسپانسر وپشتیبانی از بخش دولتی وخصوصی اجرا شد. وگزارش اولیه بصورت مختصروجهت اطلاع عموم تهیه وبعدا گزارش کامل ومستند همراه با عکس های زیاد تقدیم مراجع کشوری جهت اقدامات بعدی داده خواهدشد.

گزارش روزانه

روز یکشنبه.10بهمن1394

ساعت4صبح با آزانس ازهمدان حرکت کرده وپس ازرسیدن به شهر درود باماشین به سرچشمه رفته

وساعت 8صبح کوله هارا بسته واز گردنه پنبه کار مسیر را از روبروی دکل شروع به صعود کردیم..ساعت 4 بعداز ظهر در زیر قله گل گل چادررا بر پا کرده ومستقر شدیم.وهنگام شب مقداری برف برای مصرف روز بعد اب کرده وخوابیدیم.

روز دوشنبه 11بهمن1394

پس از صرف صبحانه وجمع کردن چادر وبستن کوله ها ساعت 7/30 صبح صعود را شروع کردیم که40دقیقه تا قله گل گل طول کشید .قله گل گل اولین قله اصلی خط الراس بوده وپیش از ان وبعداز آن قله های فرعی زیادی وجود دارد که ما بیشتر نام قله های اصلی را میبریم .مثلا قله ممبران قبل از قله سنبران که در مسیر خط الراس قرار دارد.ولی لزومی ندارد که نام برده شود..مسیر صخره ای وتیغه ای ویال های پربرف بود.سمت دریاچه گهر سفد وپربرف وسمت چال کبود نقاب برفی وخطر ناک ووقت گیر وباید خیلی با دقت واحتیاط حرکت کرد وکوله های سنگین هم بر سختی کار می افزو . پس از عبور از قله گل گهر بازهم ساعت 4 بعداز ظهر وقبل از قله سنبران چادررا برپا واطراق کردیم واستراحت وصرف شام وتهیه اب وخواب.

روز سه شنبه 12 بهمن 1394

امروزهوا ابری وکمی بوران بود.ساعت 8صبح حرکت کردیم نزدیک ساعت 9 قله سنبران بودیم پس از عکاسی بطرق کوله لایوحرکت واز مسیر تیغه ای بطرق قله میرزایی حرکت وطبق برنامه هر روز ساعت 4 یعداز ظهر در زیر تیغه های فیالسون چادر را برپا کردیم و...

روز چهارشنبه شنبه 13 بهمن 1394

ساعت 7/30 صبح حرکت کرده وازمسبر تیغه ها قله های قیالسون را عبور کرده تابه قله لگه رسیدیم.وبعداز قله لگه چادررا برپا کردیم.

روز پنجشنبه 14بهمن 1394

.امروز قله سراب شاه نخت را عبور کرده ودر زیر سوزنی های مهرجمال چادر را برپا کردیم.......

روز جمعه 15بهمن 1394

ساعت 7/40صبح حرکت کردیم امروز پباره دره تخت راعبور کردیم این مسیر سخت وتیغه ای بود پس از صعود پیاره کمندون بطرف قله ازنادر راه افتاده قله از نادر را صعود وبطرف تخت شاه حرکت وساعت 5 یعداز از ظهر درگردنه بین ازنادر وتخت شاه (شاکول) چادر را برپا کردیم

روز شنبه16 بهمن 1394روز یکشنبه17 بهمن 1394

امروز هوا با باد وبوران وکولاک وسرمای 15 درجه زیر صفر وباد60و70کبلومتر همراه بود و وپس از یک ساعت حرکت بناچار چادر زده و زمین گیر شده وروز خسته کننده ای را بسر بردیم.

روز دوشنبه18 بهمن 1394

امروز هم هواهمچنان خراب همانند روز قبل بود ودر چادرماندیم.

روز سه شنبه19 بهمن 1394 ساعت 7/10 صبح از زیر قله تخت شاه(شاکول) براه افتاده ساعت 9/15 صبح روی قله تخت شاه بودیم .مسیر را ادامه داده از قله ها فرعی عبور واز روی یال سنگی بطرف چال کول جنو سرازیر وساعت 11/15 زیر تیغه های کول جنو بودیم. وپس از صرف تنقلات بار هارا همانجا گذاشته وبرای اولین بار در برنامه سبک بار با وسایل فنی واز روی تیغه سنگی بطرف قله کول جنو صعود را ادامه دادیم.وساعت40/ر3 روی قله کول جنو اخرین قله معروف خط الراس بودیم وبسیار خوشحال از اتمام خط الراس وسپس با دقت زباد از قله فرود امدیم ودر قسمت پائین کول جنو دوفرود 25متری با طناب داشتیم. وساعت 5 بعداز ظهر در پائین کول جنو . سپس بطرف پناهگاه کول جنو .مسیر پر برف وخطرناک وبناچار از بالای برف ها واز زیر ریشه سنگها با طناب پائین می امدیم. وبعلت تاریکی شب محل دقیق پناهگاه را نمیدانستیم ودر جائی در زیر پناهگاه وساعت 8 شب چادر را برپا کردیم.روزی طولانی وخسته کننده ولی پر از موفقیت را داشتیم. وامشب شب سختی راگذراندیم .

برگشت ازقله کول جنو

روز سه شنبه20 بهمن 1394 پس از صرف صبحانه مختصر وجمع اوری چادر وبستن کوله ها ساعت7 صبح بطرف کمندون سرازیر .ساعت 10صبح در روستای کمندون با استقبال دوستانمان اقایان یلفانی ونعمتی وپذیرائی انها با چای وکله وپاچه مواجه وپس از کمی استراحت بطرف همدان حرکت کرده وساعت 4/30 یعداز ظهر در دروازه ملایر همدان با استقبال گرم وصمیمانه کوهنوردان همدان وبادسته گل وشیرینی وارد همدان شدیم

اخرین قله کول جنو

پس از پایان این صعود بزرگ ساعت 10 صبح روز چهارشنبه21م11م94 به کمندون رسیده وبا استقبال اقایان یلفانی ونعمتی مواجه وبه همدان بازگشتند و

ساعت 30م4 بعداز ظهر درمحل در وازه ملایر با استقبال گرم کوهنوردان وقهرمانان کوهنوردی همدان واردهمدان شده وبا گل وشیرینی تبریکات وخسته نباشید و..........روانه خانه وبازگشت به آغوش خانواده شدند.

گزارش کامل این صعود در آینده نزدیک تقدیم جامعه کوهنوردی خواهد شد.

نعمت اخضری 6م12م94

به یک توضیح در خصوص تردید در مورداولین صعود زمستانی توجه نمائید.

با سلام ودرود به اقای امیر بهرامی درخصوص گزارش صعود اولین خط الراس اشترانکوه گزارش ارسالی رامطالعه کردم. در ان گزارش نوشته شده که اول گل گل را صعود کرده بعد سنبران (قله گل گهر صعود نشده) دراخر برنامه از تخت شاه پائین امده تابه چال سیاه(پائین وزیر کول جنو رسیدیم ودنبال جان پناه کول جنو که بعلت مهی بودن جان چناه را پیدانکردند وبیواک و.....وروز یعد از صعود اخرین قله (کول جنو) صرف نظروبه کمندون برگشتند.بنا براین انها صعودشان در اواخر زمستان وکامل نبوده وخودشان تلفنی اظهار داشتند قله کول جنورا برای تکمیل برنامه زمستان سال بعد صعود کردند .البته صعود انها بسیار ارزشمند وقابل تقدیر بوده است.اماصعود همدانیها درست در وسط زمستان وشروع از گردنه پنبه کار تا اخر کول جنو وکاملا مستند با عکس های جامع .که در اینده نزدیک گزارش ان داده خواهد شد.وبهر جهت اولین صعود یا دومین صعود یا سومین صعود هچ اهمیتی ندارد واز بزرگی وعظمت کار کم نمیکند. واین خط الراس همانند الپ بوده وصعود زمستانی ان بسیار ارزنده میباشد.من روی همه این کوهنوردن خوب ایرانی را میبوسم وبرایشان ارزوی موفقیت مینمایم.واز نظرات شما (امیراقا) تشکر میکنم.

نعمت اخضری

تاریخ کوه نوردی همدان ...

ما را در سایت تاریخ کوه نوردی همدان دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 376 تاريخ: چهارشنبه 1 اسفند 1397 ساعت: 7:06

صفحه بندی